Kan du med det samme se, hvad der i hvert fald ikke kommer til at fungere, når dine kolleger, venner eller din partner kommer med en ny idé?
Føler du dig frustreret over at være den, der altid
- peger på det, der ikke fungerer, på fejlene, på problemerne?
- finder hullerne i osten eller hvad du nu kan finde på at kalde det, når du snupper rollen som djævlens advokat og den ansvarlige for kvalitetssikringen.
Tager du det personligt, hvis andre påpeger, at du har lavet en fejl? 😯
Hvis du lige nu sidder og nikker – så er der stor sandsynlighed for, at du er en typisk fejlfinder. Og jeg er ikke tvivl om, at du har mange gode forklaringer og grunde til, at det forholder sig sådan.
Uanset dine bevæggrunde til at finde og påpege fejl, så er konsekvensen, at du ofte vil blive opfattet som lyseslukkeren, den negative, den der sætter en kæp i hjulet.
Du har altid antennerne ud og er sådan set et omvandrende termometer for alt det, der ikke fungerer godt, hvad enten det er opgaver eller stemninger.